Konstrukcja opony

Bardzo złym pomysłem jest wybór opony całorocznej. Każdy kierowca zdaje sobie doskonale sprawę, że zupełnie inne warunki do jazdy panują latem a zupełnie inne warunki panują zimą. Opona zimowa jest bieżnikowana specjalnie pod kątem trudnych warunków zimowych. Dzięki temu auto o wiele lepiej trzyma się nawierzchni co ma bezpośrednie przełożenie na nasze bezpieczeństwo na drodze.
Wbrew pozorom budowa opony jest dość skomplikowana. Pierwszy jej człon stanowi czoło bieżnika. To właśnie ono stanowi tą warstwę, która bezpośrednio styka się z nawierzchnią. Powinna być więc zatem wykonana z materiałów jak najwyższej jakości. Za stabilność opony odpowiada z kolei drutówka. Dzięki tej części opona trzyma się stabilnie obręczy. Opona skonstruowana jest tak by wytrzymała naprężenia o naprawdę dużej sile. Z roku na rok budowa opony jest udoskonalana. W ten sposób kierowca może cieszyć się doskonałą jazdą oraz świetną przyczepnością do drogi. Jazda z dobrze dopasowanymi oponami jest też o wiele bardziej komfortowa. Lepiej wybierać opony wysokiej jakości, wykonane z jak najlepszych materiałów znanych renomowanych firm.