Konstrukcja opony
Bardzo złym pomysłem jest wybór opony całorocznej. Każdy kierowca zdaje sobie doskonale sprawę, że zupełnie inne warunki do jazdy panują latem a zupełnie inne warunki panują zimą. Opona zimowa jest bieżnikowana
Gdy auto odmawia posłuszeństwa
Polskie ustawodawstwo nie przewiduje możliwości garażowania auta. Nie ma więc żadnych szans na to by auto móc wyrejestrować i czekać na lepszy czas. Istnieją więc tylko dwie możliwości.
Gdy samochód ulegnie awarii
Awaria samochodu może przytrafić się każdemu spośród nas. Co w takiej sytuacji zrobić? Do wyboru są dwa wyjścia. Można zadzwonić po znajomego ze specjalnym hakiem holowniczym, który ściągnie
Czy lepiej kupić nowe czy używane kampery? Sprzedaż przyczep - kampery używane
Na pewno wiele osób zastanawia się jakie firmy otworzyć, aby być oryginalnym lub po prostu zaistnieć na rynku. Warto zbadać rynek po to, aby
Otwieranie drzwi w autach awaryjne
Co roku z polskich ulic znika ponad kilkaset tysięcy aut. Gdzie szukać winy, czy jest to kwestia zbyt słabych zabezpieczeń? Całkiem prawdopodobne, że właśnie słabe zabezpieczenia winne
Czy warto korzystać z usług firmy spedycyjnej? Pojazdy specjalistyczne - spedycja międzynarodowa Warszawa: cennik
Obecnie w Polsce studia logistyczne stały się bardzo popularne. Jest to bardzo dobrze płatny zawód dlatego
Auto na wynajem - wypożyczalnie samochodów w Warszawie Okęcie
Lotnisko Warszawa-Okęcie umożliwia wypożyczenie samochodu. Jeżeli przylecieliśmy do Warszawy i nie chcemy poruszać się komunikacją miejską lub taksówkami to

Konstrukcja opony

Mar 3, 2017 przez

Konstrukcja opony

Bardzo złym pomysłem jest wybór opony całorocznej. Każdy kierowca zdaje sobie doskonale sprawę, że zupełnie inne warunki do jazdy panują latem a zupełnie inne warunki panują zimą. Opona zimowa jest bieżnikowana specjalnie pod kątem trudnych warunków zimowych. Dzięki temu auto o wiele lepiej trzyma się nawierzchni co ma bezpośrednie przełożenie na nasze bezpieczeństwo na drodze.

 

Wbrew pozorom budowa opony jest dość skomplikowana. Pierwszy jej człon stanowi czoło bieżnika. To właśnie ono stanowi tą warstwę, która bezpośrednio styka się z nawierzchnią. Powinna być więc zatem wykonana z materiałów jak najwyższej jakości. Za stabilność opony odpowiada z kolei drutówka. Dzięki tej części opona trzyma się stabilnie obręczy. Opona skonstruowana jest tak by wytrzymała naprężenia o naprawdę dużej sile. Z roku na rok budowa opony jest udoskonalana. W ten sposób kierowca może cieszyć się doskonałą jazdą oraz świetną przyczepnością do drogi. Jazda z dobrze dopasowanymi oponami jest też o wiele bardziej komfortowa. Lepiej wybierać opony wysokiej jakości, wykonane z jak najlepszych materiałów znanych renomowanych firm.